dimarts, d’abril 21, 2015


Ens passem el dia reinventant-nos i jo també ho he de fer a la Universitat de Lleida (UdL), que no hi treballo sinó que hi pago matricula i temps. Retirat uns mesos per una malaltia que no té arreglo, torno amb força a la Facultat de Medicina i a la UdL en general, a traves de l’Associació universitària AMICS de LO CAMPUS / UdL i de les nostres publicacions la revista LO CAMPUS i el diari digital LO CAMPUS DIARI. Però sobretot torno com estudiant ...

Per fer múscul, reincorporar-me a l’estudi i ajudar a reforçar la meva memòria, començo demà un MOOC en tema mèdic, que em fa molta il·lusió.

Com recordareu un MOOC  (“Massive Open Online Courses” per les seves sigles en anglès)  és un innovador curs obert en formació a distància,  amb  recursos educatius oberts i gratuïts !!!, però amb el meu cas, a part de la temàtica, s’hi junta il·lusions i fites que duran temps m’hi volia apropar.

El MOOC en anglès  és titula “eHealth – Opportunities and Challenges” serà una introducció del món digital a la medicina clínica. El realitza el fantàstic  Institut Karolinska d’Estocolm que és la institució universitària d'educació superior en medicina més gran del món. I tot això a traves de la plataforma de MOOCs: EdX, que està situada a Cambridge, Massachusetts i governada pel “Massachusetts Institute of Technology” (MIT) i la “Harvard University”. Ho té tot per gaudir: anglès, medicina clínica, institucions sueques i nord-americanes, educació mèdica, i tot seguit al meu ritme per practicar, per retornar a l’aula.

També amb el MOOC espero trobar idees per un especial “LO CAMPUS Mèdic”, i a més per preparar un MOOC per la Universitat de Lleida. 

Cal fer múscul intel·lectual i reinventar-nos !!!